Зацікавленість в штучному інтелекті зростає швидше, ніж коли-небудь до цього. Уявлення людей про нього поділилися на два протилежні табори – перший недооцінює можливості реального впливу ШІ і вважає це тимчасовим “хайпом”, тоді як другий драматизує силу змін, вважаючи, що ШІ ось-ось “захопить світ”.
Щоб продуктивно скористатися новими технологіями, важливо мати реалістичне розуміння можливостей і обмежень таких інструментів.
Про переваги та недоліки штучного інтелекту у освітньому процесі говорили сьогодні на зібранні професійної спільноти вчителів історії і правознавства. Консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Павліна Тимощук на прикладі чат-боту Chat-GPT продемонструвала як можна педагогам використовувати штучний інтелект при підготовці до уроків історії та основ правознавства і як він може мотивувати здобувачів освітнього процесу до навчання. Педагоги на прикладі окремих тем навчальної програми ознайомились із механізмами використання чат-боту під час підготовки до уроків. Для допомоги вчителям чат-бот дав підказки як, на його думку, зробити цікавим урок історії України, подав ідеї для уроку з основ правознавства на тему «Правопорушення», створював вікторини та давав на них відповідь, створював плани на визначену тему уроків з різними видами діяльності, створював творчі завдання, вправи для закріплення попередніх знань, радив різні методи роботи для оцінювання знань учнів, визначив стратегії викладання, які можна використовувати для залучення до роботи на уроці учнів з різними рівнями здібностей, створив завдання для групової роботи, та наостанок презентував промову від імені Богдана Хмельницького до наступних поколінь.
На завершення зустрічі педагоги зробили висновок, що для того, щоб навчальний процес відповідав реальності, нам потрібно зробити важливі кроки назустріч технологіям.