ВПРАВИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ З ООП

ВПРАВИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ З ООП

Психологи проєкту «Підтримай дитину» підготували прості вправи, які допоможуть батькам та педагогам, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, дізнатися більше про емоційний стан малечі. Вправи підійдуть для дітей 3-5 років, їх можна легко виконати за будь-яких умов: удома, в дорозі чи в укритті.

Вправа «Емоції», авторка – Ольга Набоченко

Покажіть дитині малюнок із зображенням котиків та попросіть :

  • порахувати кількість тваринок, які вона бачить;
  • визначити та пояснити вибір, який котик подобається найбільше;
  • описати зовнішній вигляд і настрій котика, який найбільше подобається;
  • визначити, який котик за настроєм відповідає настрою дитини.

Можна запропонувати малечі самій продемонструвати ті емоції, які вона бачить у тварин, а потім поговорити з нею про те, що, на думку дитини, відчувають котики і яка причина цих почуттів.

Після розмови про котиків доречно запитати, які емоції відчуває дитина в закладі освіти, на прогулянці, під час сирен тощо.

Дізнатися більше про емоції дитини та її психологічний стан допоможе увага до таких моментів:

  • якщо дитина обрала різних котиків у відповідь на питання: «Який котик тобі подобається найбільше?» та «Емоції якого котика схожі на твої власні?»;
  • якщо в описі котика дитина першою ознакою вказує його стан (засмучений, веселий, зляканий), а лише потім – вигляд.

Приділяйте увагу відповідям дитини на питання: «З якої причини ці котики відчувають такі емоції? Чому і коли ти відчуваєш подібні емоції?».

Коментарі закрито.