29 серпня в ліцеї №2 відбулася зустріч вчителів української мови і літератури Жмеринської громади.

29 серпня в ліцеї №2 відбулася зустріч вчителів української мови і літератури Жмеринської громади.

В рамках зустрічі педагоги обговорили тему «Подолання освітніх втрат в мовно-літературній галузі» в умовах війни. Як розпочати новий навчальний рік, які освітні прийоми та методи використовувати, про спілкування з учнями та навчання говорили філологи цього дня в ліцеї №2.

Директорка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірина Завірюха розповіла, що зустріч провели у двох форматах – онлайн та офлайн.

На початку присутні педагоги в залі та колеги, які долучилися через телеміст, заслухали запрошених спікерів.Присутні в залі педагоги дискутували на тему «Подолання освітніх втрат в мовно-літературній галузі».
«Наше завдання на сьогодні – підняти дух патріотизму в дітей, донести до них, що слово – це їхня зброя. Адже коли окупанти заходили в українське місто, то вони нищили все україномовне, руйнували бібліотеки, закривали українські видання та телеканали, а натомість приносили все російське. Ми – носії мови, саме завдяки нам вона існує і саме ми повинні її берегти», – 29 серпня в ліцеї №2 відбулася зустріч вчителів української мови і літератури Жмеринської громади.
В рамках зустрічі педагоги обговорили тему «Подолання освітніх втрат в мовно-літературній галузі» в умовах війни. Як розпочати новий навчальний рік, які освітні прийоми та методи використовувати, про спілкування з учнями та навчання говорили філологи цього дня в ліцеї №2.
На початку присутні педагоги в залі та колеги, які долучилися через телеміст, заслухали запрошених спікерів. Зокрема, про формування ключових компетентостей учнів на уроках української мови розповіла докор педагогічних наук, завідувач відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України Олена Горошкіна, про навчання української літератур в реаліях НУШ говорила доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України Таміла Яценко, про інтегрований курс літератур (української та зарубіжної) для 5–7 класів мовила кандидат педагогічних наук, директор Пристоличного центру професійного розвитку педагогічних працівників Бориспільського району Ірина Тригуб.

Вчитель української мови ліцею №5 Людмила Гниця акцентувала, що сьогодні найважче дітям, адже війна – це психологічно важко для дітей.

«Діти наче не змінилися, кожен спілкується і посміхається, але якщо заглянути глибше, можна відчути всю важкість їх переживань. Вчора читала допис одного військового, який писав про те, що багатьом педагогам треба перед навчальним роком поспілкуватися з психологами, як розпочати навчальний рік в умовах війни під час спілкування з дітьми, адже деякі з них втратили своїх батьків чи рідних. Ми прийдемо викладати в класи, в яких є діти, які втратили рідних на війні. Ми повинні пам’ятати, що словом ми можемо людину підняти, але також словом ми можемо її ранити. Тому всі ті слова, що ми промовляємо, мають бути дуже виважені. Особливо на уроках української мови та літератури.

Якось так склалося історично, що багато творів в українській літературі дуже песимістичні. Така доля в українців – безкінечна битва за власну землю. Наше завдання на сьогодні підняти той дух патріотизму в дітей, донести до них, що слово – це їх зброя. Адже коли окупанти заходили в українське місто, то вони нищили все україномовне, руйнували бібліотеки, закривали українські видання та телеканали, а натомість приносили все російське. Ми – носії мови, саме завдяки нам вона існує і саме ми повинні її берегти», – мовила вчитель української мови ліцею №5 Людмила Гниця.

Заступник директора ліцею №2 Тетяна Пажетнова запропонувала на початку навчального року провести діагностичні роботи, для того, щоб проаналізувати, які теми не засвоїли учні під час дистанційного чи очного навчання.

«Нам, як мовникам, потрібно подолати всі ті освітні втрати, для того щоб діти не відставали в навчанні. Адже в умовах воєнного стану діти емоційно не налаштовані на навчання. Цю мотивацію дати учням повинні педагоги. Ми спільними зусиллями з колегами повинні на початку навчального року зробити діагностичні роботи та проаналізувати, які теми потребують доопрацювання, а потім розробити консультації для учнів, які їх потребують. Згідно вимог, які надає нам НУШ, ми маємо право на 20% внести корективи в календарне планування. Таким чином в ці 20% ми можемо внести методи, для доопрацювання тем, які не засвоїли учні», – акцентувала заступник директора ліцею №2 Тетяна Пажетнова.

Наприкінці зустрічі зі словами вдячності та щирими побажаннями плідної праці в новому навчальному році до педагогів звернулася директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірина Завірюха.

Коментарі закрито.